لایروبی رودخانه شور از ورود آب به محور قم-گرمسار جلوگیری کرد

به گزارش مجله پیامک مسعود، فرماندار ورامین گفت: لایروبی رودخانه شور از ورود آب به محور قم-گرمسار جلوگیری کرد.

لایروبی رودخانه شور از ورود آب به محور قم-گرمسار جلوگیری کرد

به گزارش خبرنگاران، حسین کاغذلو عصر سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران ورامین طی سخنانی گفت: پس از وقوع سیلاب در استان خوزستان و با دستور وزیر کشور، استان تهران به عنوان تعیین مناطق سیل زده خوزستان انتخاب و در نخستین جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران و همزمان با اعزام اولین گروه برای اعزام به مناطق سیل زده، فرماندار ورامین نیز به عنوان نماینده فرمانداران استان تهران به این مناطق اعزام شد.

وی گفت: پس از حضور در استان خوزستان و دشت آزادگان، نقاط بحرانی این منطقه که از وضعیت نامطلوبی برخوردار بود، شناسایی گشت. وضعیت سیلاب به حدی بود که از وسعت 6 هزار کیلومتر مربعی دشت آزادگان، حدودی 5 هزار کیلومتر مربع درگیر سیلاب شده و به جز چهار شهر، تمامی مناطق زیر آب رفته بود.

کاغذلو گفت: در طول هفت روز استقرار ستاد مدیریت بحران ورامین در این مناطق، پیروز شدیم تا 30 کیلومتر سیل بند در مناطق سیل زده ایجاد نمائیم که این امر از پیشروی سیلاب جلوگیری کرد.

وی با تقدیر از تمامی عواملی که ستاد مدیریت بحران را در مقابله با سیل خوزستان کمک رساندند، گفت: سیلاب خسارات زیادی را به مناطق سیل زده وارد کرد ولی این حادثه، اتحاد و همدلی مردم و مسئولین را در کمک رساندن به مردم سیل زده افزایش داد و تجربیات مناسبی را در اختیار مسئولان ستاد حوادث قرار داد.

کاغذلو بیان داشت: شهرداری ها و دهکمک های شهرستان ورامین در غالب ستاد مدیریت بحران توانستند در کمترین زمان خدمات شایانی را به مناطق سیل زده ارائه کردند و در این حوزه خوش درخشیدند.

وی با اشاره به اقدامات ستاد مدیریت بحران در زمان بارش های اوایل سال جاری گفت: مجموعه مدیران شهرستان ورامین با استفاده از تجربه سال های گذشته و شناسایی نقاط حادثه خیز در سیلاب، پیش از سرازیر شدن حجم زیاد آب، نسبت به لایروبی انهار، کانال ها و رودخانه های شور و شیرین و کرجی اقدام کرد که این امر از بروز سیلاب در مناطق جنوبی ورامین پیشگیری کرد.

وی اضافه نمود: با توجه به عبور رودخانه های شور و شیرین و کرجی از حاشیه محور قم - گرمسار و چرمشهر، هر گونه کوتاهی در آزادسازی جهت عبور آب می توانست به ورود سیلاب به این دو محور مهم مواصلاتی منجر گردد ولی اقدامات اجرا شده باعث گشت که هیچ موردی از آب گرفتگی در این مناطق رخ ندهد.

فرماندار ورامین گفت: راهنمایی مناسب آب های جمع آوری شده از شمال دشت ورامین و آب های سطحی شهر تهران به سمت مراتع و تالاب بند علیخان موجب شد تا پس از سال ها، منطقه مهم زیست محیطی بار دیگر احیا گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 99

به "لایروبی رودخانه شور از ورود آب به محور قم-گرمسار جلوگیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایروبی رودخانه شور از ورود آب به محور قم-گرمسار جلوگیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید