مسکو: فشار آمریکا به ترکیه درباره اس-400 غیر قابل قبول است

به گزارش مجله پیامک مسعود، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با غیر قابل قبول دانستن فشارهای آمریکا به ترکیه به دلیل خرید سامانه پدافندی روسی، از توسل واشنگتن به سیاست تحریم علیه کشورهای خارجی انتقاد کرد.

مسکو: فشار آمریکا به ترکیه درباره اس-400 غیر قابل قبول است

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به موافقت کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا برای تحریم ترکیه، گفت فشارهای واشنگتن به آنکارا به دلیل خرید سامانه پدافندی اس-400 غیر قابل قبول است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی زاخاراووا در نشست خبری روز پنجشنبه با بیان اینکه فشار به ترکیه برای کنار گذاشتن اس-400 خارج از چارچوب سیستم روابط بین المللی است، شرح داد: از نظر ما اینگونه اظهارات غیرقابل قبول است زیرا مصداق فشار [به یک کشور خارجی] است.

وی ضمن اشاره به تهدید دولت آمریکا به تحریم هر کشوری که سامانه های روسی اس-400 را خریداری کند، توضیح داد: این فقط مسئله ترکیه نیست، نمونه هایی از فشار مشابه واشنگتن بر تعداد دیگری از دولت ها وجود دارد. حتی مسئله فقط اس-400 یا موضوعات مرتبط با روسیه نیست.

این مقام روس ادامه داد: در سال های اخیر، واشنگتن از سیاست [اعمال] تحریم ها در هر جایی که احتیاج به پیشبرد منافع خود را داشته، استفاده نموده است... سیاست فشار در سیستم هماهنگ روابط بین الملل کنونی غیرقابل قبول است.

تحویل اولین سامانه اس-400 به ترکیه در حالی اوایل مرداد ماه تکمیل شد که وزارت خارجه آمریکا پیش از آن تهدید نموده بود که واشنگتن هر کشوری را که از روسیه، سامانه پدافند موشکی اس-400 خریداری کند، تحریم خواهد نمود. دولت آمریکا میخواهد ترکیه را به دلیل خرید سامانه های پدافند موشکی اس-400 از روسیه، تا سرانجام سال 2020 به صورت کامل از برنامه فراوری مشترک اف-35 کنار بگذارد و حتی تحویل مابقی جنگنده های خریداری شده را نیز تعلیق نموده است.

به نوشته آناتولی، زاخارووا در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع همکاری های روسیه با ترکیه در حوزه سوریه پرداخته و گفت آنکارا و مسکو در دو جهت درخصوص شمال سوریه همکاری می نمایند: ممانعت از آغاز دوباره خصومت ها و توجه به شرایط انسانی منطقه.

وی همچنین اضافه کرد که عقب نشینی شبه نظامیان کُرد از مناطق شمالی سوریه کامل شده، گشت های مشترک ترکیه و روسیه طبق برنامه پیش رفته، منطقه امن در محدوده عملیات چشمه صلح سازماندهی شده و مرکز هماهنگی های دو کشور برای ممانعت از خصومت ها در شمال سوریه به سختی در کوشش است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره اقدامات این کشور در شمال سوریه نیز شرح داد: در موضوع بشردوستانه، متخصصان روس در حال ارائه یاری های درمانی و پزشکی به غیرنظامیان، توزیع بسته های غذایی، ترمیم منابع آب شُرب و برق هستند.

زاخارووا همچنین از دور جدید مذاکرات آستانه با هدف سرانجام دادن به بحران سوریه ابراز رضایت نموده و گفت این بستر گفت وگوها یاری کرد پل ارتباطی بین طرف های درگیر و کشورهای همسایه شامل عراق، لبنان و اردن برقرار گردد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 548

به "مسکو: فشار آمریکا به ترکیه درباره اس-400 غیر قابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: فشار آمریکا به ترکیه درباره اس-400 غیر قابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید