معرفی روش های جالب نظم بخشیدن به خانه فقط در 15 دقیقه

به گزارش مجله پیامک مسعود، بیایید رو راست باشیم، مرتب کردن و نظم بخشیدن به خانه کاری نیست که از انجام دادنش لذت ببریم! البته قطعا زندگی در یک فضای تمیز، مرتب و باز به خودی خود لذت بخش است اما پیدا کردن وقت برای انجام این کار، موضوعی کاملا جداست. در چنین شرایطی، آشنایی با روش های سریع تمیز و مرتب کردن خانه می تواند کمک حال ما باشد. بجای اینکه منتظر بنشینید تا وقت و حوصله خودش پیدا شود (که پیدا نمی شود)، بهتر است عزم خود را جزم کرده و فرایند تمیز کردن و نظم بخشیدن به خانه را شروع کنید. در این پست با 9 مکان آسان برای شروع کار آشنا خواهید شد.

معرفی روش های جالب نظم بخشیدن به خانه فقط در 15 دقیقه

برای نظم بخشیدن به خانه اولین جایی که به سراغش می رویم قسمت ورودی یا راهروی ورودی است. این قسمت معمولا پر است از لباس ها یا آیتم هایی که خیلی کم استفاده می شوند و یا اینکه از مکان دیگری به اینجا منتقل شده اند. تمام این آیتم ها مانند برگه قبض، روزنامه، لباس های اضافی، پاکت نامه و … را برداشته و به محل دیگری منتقل کنید.

بعداز تمیز کردن راهرود وارد آشپزخانه شده و به سراغ درب یخچال می رویم که فک می کنم همه ما ایرانی ها لوازم زیادی از شربت دارو گرفته تا ادویجات و ترشی جات را در آن نگهداری می کنیم. برای تمیز کردن این قسمت، ابتدا تاریخ قوطی ها و شربت ها را نگاه کنید، هر چیزی که تاریخ انقضایش رد شده بود را دور بیاندازید، حتی برخی ادویجات و طعم دهنده هایی که خوشتان نمی آید را هم بیرون بیاورید. پس از خالی شدن محفظه های درب یخچال، با یک اسفنج نم دار ته محفظه را تمیز کنید. اگر می خواهید همه چیز خیلی مرتب دیده شود، ادویجات و طعم دهنده ها را در یک طبقه قرار دهید و ترشی ها را در یک ردیف دیگر.

در مرحله سوم بسراغ کابینت های نگهداری مواد غذایی بروید. هر کابینتی که در آن مواد غذایی را نگهداری می کنید باز کرده و تمام وسایل آنرا بیرون بریزید. بطری ها و ظرف های نگهداری مواد غذایی مثل حبوبات یا ادویجات و شکر و چای را براساس رنگ درب ظرف ها مرتب کنید و هر ظرفی که بدون جفت و درب هم رنگ است، بیرون بیاندازید. بعداز تمیز کردن داخل کابینت، ظروف را با چیدمانی مرتب داخل کابینت قرار بدهید و هر ظرفی که جا برایش پیدا نمی شود از لیست خط بزنید. با این کار برداشتن ظروف هم آسان تر انجام خواهد شد.

بخش مهمی از نظم بخشیدن به خانه از آشپزخانه صورت می گیرد، بنابراین در این مرحله هم در آشپزخانه مانده و سراغ گاز می رویم. اطراف گاز معمولا لوازمی قرار می گیرد که برای پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرند. به این لوازم نگاه کنید و هر چیزی که به صورت روزانه از آن استفاده نمی کنید را از آنجا بردارید. لوازمی که باید کنار گاز قرار بگیرند فقط آنهایی هستند که به صورت روزانه از آنها استفاده می شود.

مورد بعدی جمع کردن اتوماتیک و مدادهایی است که اطراف خانه پخش شده اند. چنین وسایلی در همه جا حضور دارند از آشپزخانه و نشیمن گرفته تا روی میز ناهارخوری. پس از اینکه همه این اتوماتیکها را جمع کردید، یک کاغذ برداشته و سالم بودن آنها را امتحان کنید، هر کدام از اتوماتیکها که رنگ می داد داخل یک لیوان یا ماگ مخصوص اتوماتیک قرار دهید و باقی را دور بریزید. اگر تعداد بسیار زیادی اتوماتیک و مداد دارید، می توانید آنها را به دوستان و آشنایان هدیه بدهید.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

چیدمان مرتب در خانه / راه های نظافت خانه در مدتی کوتاه

چیدمان خانه های ساده با وسایل ساده اما بسیار شیک و مدرن

طرز تمیز کردن وسایل چوبی به روشی آسان و بسیار تاثیر گذار

روش شستن تشک طبی با بهترین نتیجه و کمترین مقدار کار

جوراب مردانه و زنانه از جلمه وسایلی است که مقدار زیادی از آنها ممکن است در اطراف پخش شده باشد و برای نظم بخشیدن به خانه باید حتما فکری اساسی به حال آنها کرد. ابتدا تمام جوراب ها را یک جا جمع کرده و هر کدام که جفت داشته و بدون سوراخ هستند به صورت مرتب داخل کشو قرار دهید و آنهایی که جفتی نداشته یا سوراخ دارند داخل پلاستیک ریخته و داخل سطل مخصوص زباله های بازیافتی قرار دهید.

نظم دادن به لوازم مورد نیاز در حمام و دستشویی هم گاهی اوقات دردسر ساز می شود. ابتدا باید تمام لوازم را بیرون آورده و روی سینک قرار دهید، بطری های خالی را شناسایی کرده و دور بریزید و موادی هم که کمتر ومورد استفاده قرار می گیرند در کابینت حمام قرار دهید. شامپوها یا آیتم هایی که خریداری کرده اید اما از آنها خوشتان نیامده را هم دور ریخته یا به شخص دیگری بدهید. بعداز خارج کردن آیتم های اضافی، دوباره تمامی لوازم را به صورت مرتب در حمام بچینید.

اطراف ماشین لباسشویی اگر در اتاقی جدا قرار گرفته احتمالا بطری هایی خالی سفید کننده، وایتکس و تاید و … وجود دارد. این لوازم هم باید به سطل آشغال منتقل شوند.

روزنامه و مجلات هم معمولا در اطراف خانه پخش می شود. همه را یک جا جمع کرده و براساس تاریخ مرتب کنید، آنهایی را که می خواهید بخوانید نگه داشته و باقی را دور بریزید. اگر فقط یک برگ از روزنامه یا مجله را می خواهید همان برگ را بریده و باقی مجله را داخل پلاستیک زباله های کاغذی بیاندازید. حتی اگر آن مطلب خاص در اینترنت پیدا شدنی است، همان برگه را هم لازم نیست نگه دارید.

نظم بخشیدن به خانه

منبع: اتاق
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1640

به "معرفی روش های جالب نظم بخشیدن به خانه فقط در 15 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی روش های جالب نظم بخشیدن به خانه فقط در 15 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید