ممنوعیت ورود گردشگران به شهرستان کلات

به گزارش مجله پیامک مسعود، فرماندار کلات گفت: براساس مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا و تائید شورای تامین شهرستان از کیلومتر 70 مشهد به کلات محل پل هفت دهانه از ورود خوردروهایی که به منظور سفر و گردشگری بخواهند وارد شهرستان شوند، جلوگیری میشود.

ممنوعیت ورود گردشگران به شهرستان کلات

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی مهدی ناصری امروز آدینه 23 اسفند ماه 1398 با اعلام این خبر اضافه کرد: خوشبختانه تا به امروز در شهرستان کلات فردی که به ویروس کرونا مبتلا شده باشد، نداشته ایم؛ البته افراد مشکوکی بودند و آزمایش های آنها به مشهد ارسال شده که جواب بعضی منفی بوده و جواب تعدادی دیگر هنوز اعلام نشده است.

او ادامه داد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان کلات از ورود تمامی مسافران به کلات امتناع می گردد و هیچ گونه خدماتی به مسافران ارائه نمی گردد، همچنین تمام مراکز تاریخی، بوم گردی ها، مراکز اقامتی و مسافرتی، تفرجگاه ها، بقاع متبرکه و تمامی اماکن عمومی تعطیل هستند.

فرماندار کلات از تمامی هم استانی ها خواست: تا اطلاع ثانوی راه کلات را برای نوروز در پیش نگیرند، به همین دلیل با توجه به ورود بعضی افراد غیر بومی طی روزهای اخیر به کلات، براساس مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا و تایید شورای تامین شهرستان از کیلومتر 70 مشهد به کلات محل پل هفت دهانه از ورود خودروهایی که بخواهند به منظور سفر و گردشگری وارد شهرستان شوند، جلوگیری می گردد.

ناصری یادآورشد: در این منطقه شرایط عمومی سلامت تمام افراد با تب سنج کنترل می گردد و در صورتی که کسی مسئله ای داشته باشد به مراکز بهداشتی و درمانی راهنمایی می گردد، همچنین به زودی در ورودی به کلات از سمت درگز نیز در منطقه کرناوه شیرین تیم غربالگری و کنترل سلامت استقرار خواهند یافت و از این محل هم ورود به کلات ممنوع خواهد بود.

او با بیان اینکه برگزاری تمامی مجالس عمومی ترحیم، عروسی و... را در بقاع متبرکه و تالارها ممنوع اعلام شده است، اضافه کرد: سعی شده با کسب آمادگی نسبی در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستانی خود را برای شرایط سخت تر آماده کنیم.

فرماندار کلات اظهار کرد: با انجام اقدامات مختلف سعی شده از پیشروی ویروس کرونا و ورود آن به کلات که شهری محروم است و امکانات محدودی دارد، جلوگیری گردد. تا به امروز فقط چهار بیمار سندروم حاد تنفسی داشتیم که مرخص شدند، یک مورد هم که بومی شهرستان بوده و از مشهد وارد کلات شده بود پس از اینکه اظهار ناراحتی می نماید، مجدد به مشهد اعزام شد البته هنوز نتیجه آزمایش وی اعلام نشده است.

ناصری با بیان اینکه در حال حاضر هیچ بیمار بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و سندروم حاد تنفسی نداریم، اضافه کرد: اکنون تمامی نیروهای دستگاه های اجرایی و کادر بهداشت و درمان در آماده باش کامل هستند.

او ادامه داد: اگرچه در تامین اقلام بهداشتی مورد احتیاج شهرستان کمی مشکل داشتیم اما قسمتی از آن تامین شده و براساس قول مساعدی که مسئولان استانی دادند طی یکی دو روز آینده باقی کمبودها نیز رفع خواهد شد، اما اقلام فعلی برای احتیاج مردم شهرستان کلات کفایت نمی کند.

فرماندار کلات گفت: دو واحد خیاطی برای فراوری روزانه 500 ماسک در کلات تبدیل شرایط گرفته اند و مراحل نهایی صدور مجوز را طی می نمایند که پس از فراوری، توزیع با مجوز دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام خواهد شد.

او اظهار کرد: به هر دهیاری این مجوز داده شده که برای تامین ملزومات مورد احتیاج بهداشتی روستا تا سقف 5میلیون ریال بتواند هزینه نمایند، از هم وطنان درخواست داریم، از سفر به کلات جدأ پرهیز نمایند و سفر خود به این شهرستان را به تاخیر بیندازند.

ناصری گفت: از شهروندان نیز درخواست می گردد ضمن رعایت بهداشت فردی از ترددهای غیر ضروری برون شهری و درون شهری به جد پرهیز نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 749

به "ممنوعیت ورود گردشگران به شهرستان کلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت ورود گردشگران به شهرستان کلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید