تور ارزان قطر: ورود قطره چکانی سیب زمینی به بازار از سوی دلال ها

به گزارش مجله پیامک مسعود، رییس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: سیب زمینی به مقدار کافی داریم، ولی بعضی افراد آن ها را دپو نموده اند و قطره چکانی وارد بازار می نمایند.

تور ارزان قطر: ورود قطره چکانی سیب زمینی به بازار از سوی دلال ها

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

مصطفی دارایی نژاد در مصاحبه با ایسنا، در پاسخ به این سوال که چرا سیب زمینی برخلاف وعده های داده شده مقرون به صرفه نشده است؟ گفت: چند صد نفری در استان های همدان، کرمانشاه و اردبیل سیب زمینی ها را دپو نموده اند. یعنی کمبود سیب زمینی نداریم و به میزان کافی در انبار ها و سردخانه وجود دارد، ولی متاسفانه این دلالان قطره چکانی سیب زمینی ها را وارد بازار می نمایند که همین امر منجر شده تا مردم هم این محصول پرمصرف را گران خریداری نمایند.

وی ادامه داد: بار ها و بار ها اعلام کردیم و باز هم تاکید می کنیم که اگر درب انبار ها و سردخانه ها باز نگردد مردم مجبور هستند سیب زمینی را کیلویی 20 هزار تومان خریداری نمایند.

رییس اتحادیه بارفروشان تهران در ادامه به افزایش قیمت گوجه فرنگی نیز اشاره نمود و گفت: سرما و بارندگی های اخیر باعث شد که بخشی از محصول گوجه فرنگی در بوشهر و بندرعباس از بین برود. بعلاوه گوجه فرنگی سال جاری نسبت به سال گذشته کمتر کشت شده بود، زیرا سال گذشته خریداری نداشت.

وی با بیان اینکه تا زمانی که وزارت جهاد کشاورزی بازار را رصد نکند و الگو کشت منظمی نداشته باشد یکسال گوجه فرنگی خریداری ندارد یکسال سیب زمینی و پیاز، گفت: در کجای جهان کشت به این صورت است؟ این همه جوانان تحصیل نموده در بخش کشاورزی داریم چرا وزارت جهاد کشاورزی از ظرفیت آن ها استفاده نمی کند تا بر الگوی کشت نظارت گردد؟ چرا برای صادرات برنامه ریزی نداریم؟

به گفته وی قیمت عمده فروشی سیب زمینی باید در میدان مرکزی میوه و تره بار 7000 تا 8000 تومان باشد و دست مردم با قیمت 10 هزار تومان برسد. سیب زمینی بیشتر از این قیمت توجیهی ندارد.

وی بعلاوه سرما، بارندگی و کاهش کشت شلغم را دلیل افزایش قیمت شلغم دانست و گفت که از هفته آینده قیمت شلغم 20 تا 25 درصد افت خواهد داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1850

به "تور ارزان قطر: ورود قطره چکانی سیب زمینی به بازار از سوی دلال ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان قطر: ورود قطره چکانی سیب زمینی به بازار از سوی دلال ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید