پرسرعت ترین ابررایانه دنیا درباره کرونا تحقیق می نماید

به گزارش مجله پیامک مسعود، عده ای از افراد با نصب اپلیکیشنی روی رایانه هایشان، ابررایانه ای به وجود آورده اند که سرعت آن معادل 500 ابررایانه قدرتمند دنیا است و برای تحقیقات درباره ویروس کرونا به کار می رود.

پرسرعت ترین ابررایانه دنیا درباره کرونا تحقیق می نماید

عده ای از افراد اپلیکیشنی را روی رایانه هایشان نصب نموده اند که بخشی از قدرت پردازش دستگاه را به جستجو برای واکسن ویروس کرونا اختصاص می دهد. این افراد به طور تصادفی سریع ترین ابررایانه دنیا را به وجود آوردند.

فناوری مذکور که Folding@Home نام دارد از هزاران رایانه در سراسر دنیا استفاده می نماید تا مجموعه های بزرگی از ارقام و مسائل پیچیده را آنالیز کند. در ماه گذشته این فناوری چنان قدرتمند شد که سرعت پردازش آن از 500 ابررایانه سراسر دنیا نیز بیشتر شد.

در حال حاضر دانشگاه ها و انستیتوهای مختلف پروژه های متعددی را با موضوع کووید19 انجام می دهند و از این مغز رایانشی گسترده استفاده می نمایند.

بعضی از پژوهش ها سعی دارند پروتئین های اسپایک در ویروس SARS-CoV-2 را ردیابی نمایند که خود را به دیواره سلول ها می چسباند و بدن انسان را مبتلا می نماید. Folding@Home به تحقیقات درباره فراوری درمانی جهت جلوگیری از چسبیدن این ویروس به سلول های بدن انسان یاری می نماید.

در حقیقت شبیه سازی های رایانشیFolding@Home نیز به محققان یاری می نمایند شیوه عملکرد این ویروس ها را درک نمایند.

از آنجا که شیوع ویروس کرونا به قرنطینه بسیاری از کاربران در سراسر دنیا منجر شده، 700 هزار کاربر جدید به Folding@Home پیوسته اند. گاهی اوقات همزمان 30 هزار کاربر این اپلیکیشن را فعال می نمایند و در این شرایط قدرت رایانش آن به حد خارق العاده ای می رسد.

قدرت رایانش این اپلیکیشن اکنون به 2.4exaFLOP می رسد که سریع تر از 500 رایانه پرسرعت دنیا در کنار هم است.،مهر

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 841

به "پرسرعت ترین ابررایانه دنیا درباره کرونا تحقیق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسرعت ترین ابررایانه دنیا درباره کرونا تحقیق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید