پکن: بهترین سلاح غلبه بر کرونا اتحاد و همبستگی است

به گزارش مجله پیامک مسعود، وزیر خارجه چین در تماس با همتای ترکمنستانی خود ضمن انتقاد از رویکرد غرب در بد نام جلوه دادن کشورش در زمینه شیوع کرونا، همبستگی بین کشورها را بهترین راه غلبه بر مسائل موجود برشمرد.

پکن: بهترین سلاح غلبه بر کرونا اتحاد و همبستگی است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز یکشنبه در گفت وگوی تلفنی با همتای ترکمستانی خود گفت که وحدت و همکاری بهترین سلاح برای غلبه بر ویروس همه گیر کروناست.

به نوشته وبگاه سی جی تی ان وزیر خارجه چین با انتقاد ضمنی از آمریکا گفت: متاسفانه ،برخی کشورها با سیاسی کردن کرونا براساس منافع خود، به تهمت زدن و لکه دار کردن چین و حتی ساختن دروغ های گوناگون ادامه می دهند. اینگونه سخنان و کردار قابل قبول جامعه جهانی نیست.

وزیر خارجه چین در گفت و گو با طرف ترکمنستانی خود بر تداوم همکاری های تجاری با این کشور و تلاش بر کاهش تاثیر ویروس کرونا تاکید کرد و گفت که چین و ترکمنستان باید هرچه سریعتر سند همکاری ساخت مشترک راه ابریشم جدید و احیای جاده ابریشم باستان را امضا کنند.

وزیر خارجه ترکمنستان نیز با اشاره به لزوم تقویت روابط محبت آمیز سنتی با چین اضافه کرد که مسائل هنگ کنگ مرتبط به امور داخلی چین است و بر اساس منشور سازمان ملل هیچ کشوری نباید در امور داخلی کشور دیگری مداخله کند.

گروهی از دانشمندان اسپانیایی به تازگی در نمونه های فاضلاب مربوط به بیش از یک سال پیش در یکی از شهرهای این کشور، شواهدی از وجود عامل کووید-19 را یافتند. شواهد یافت شده در اسپانیا به چند ماه پیش از گزارش اولین مورد آن در چین بازمی گردد.محققان به این جمع بندی رسیدند که ویروس جدید کرونا ممکن است بسیار زودتر از آنچه فکر می شد در جهان منتشر شده باشد. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 975

به "پکن: بهترین سلاح غلبه بر کرونا اتحاد و همبستگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: بهترین سلاح غلبه بر کرونا اتحاد و همبستگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید