چرا باید تفاوت های سرماخوردگی و کرونا را بدانیم؟

به گزارش مجله پیامک مسعود، موج های کرونا یکی پس از دیگری از راه می رسند و هر روز تعداد بیشتری از افراد به این بیماری مبتلا می شوند. کرونا از خانواده ویروس سرماخوردگی است و علائم مشترک زیادی بین این دو بیماری وجود دارد.

چرا باید تفاوت های سرماخوردگی و کرونا را بدانیم؟

به گزارش خبرنگاران ،بنابر اعلام مَشوِرپ، به همین دلیل ضروری است تفاوت های بین سروماخوردگی و کرونا را بدانیم و در صورت روبرو شدن با علائم کرونا، دو هفته خودمان را قرنطینه کنیم تا مانع ابتلای افراد دیگر به این ویروس خطرناک شویم.

مهم ترین علائم ویروس کرونا

علائم ویروس کرونا یا همان کووید 19 خیلی متنوع است و همین مسئله باعث شده تا تشخیص این بیماری از سرماخوردگی خیلی سخت باشد. از سرفه خشک و تب و سردرد گرفته تا بدن درد و اسهال و ضایعات پوستی، همگی می توانند علائم ابتلا به ویروس کرونا باشند. علائم کرونا معمولا 2 تا 14 روز پس از قرار دریافت در معرض ویروس نمایان می گردد و بیمار در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی و پروتکل ها، تا 2 هفته پس از ابتلا می تواند افراد زیادی را به این بیماری مبتلا کند.

مهم ترین علائم کرونا ویروس که در صورت ابتلا به هر کدام از آن ها باید در اسرع وقت به پزشک یا بیمارستان مراجعه کنید، شامل موارد زیر است:

· مشکل در تنفس

· احساس درد یا فشار مداوم در قفسه سینه

· ناتوانی در بیدار شدن یا بیدار ماندن

· احساس گیجی و سردرگمی شدید

· صورت، ناخن یا لب های کبود

علائم معمول ویروس کرونا که اغلب افراد مبتلا به این بیماری به آن ها دچار می شوند، شامل موارد زیرند:

· تب

· سرفه های خشک

· نفس تنگی

· درد عضله

· بی حالی

· خلط سینه، سردرد، سرفه های خونی و اسهال (البته این نشانه ها در تعداد کمتری از افراد مشاهده می شوند)

آبریزش بینی و گلودرد، علائم معمول و رایج عفونت دستگاه تنفسی فوقانی است. پس اگر به صورت مداوم عطسه می کنید یا آبریزش بینی دارید احتمالا بیماری شما سرماخوردگی یا یک آنفلوآنزای معمولی است. چون ویروس کرونا بیش از همه مجاری تنفسی تحتانی را درگیر می کند، مبتلایان به این ویروس، اکثرا سرفه های خشک می نمایند، تنگی نفس دارند یا درگیر عفونت ریه می شوند اما گلودرد ندارند. با این حال ویروس کرونا در تعدادی از بیماران هم ممکن است به دستگاه گوارش حمله کند. در چنین شرایطی اسهال، تهوع و بی اشتهایی اتفاق می افتد و همین علائم باعث می شوند فرد تمایلی به غذا خوردن نداشته باشد و ضعف شدید پیدا کند.

بیشتر بدانید: خستگی دائم بدن

مهم ترین علائم سرماخوردگی

سرماخوردگی بیشتر با خارش یا سوزش در گلو آغاز شده، با آبریزش بینی و عطسه ادامه می یابد و در مواردی به سرفه ختم می گردد. سرماخوردگی معمولا بدن درد و ضعف شدید ندارد و پس از 3 تا 7 روز بهبود ایجاد می گردد.

همان طور که می بینید، علائم کرونا و سرماخوردگی تفاوت خیلی زیادی با هم ندارند و تنها راه تشخیص آن ها از هم، انجام تست کرونا (PCR و آنتی بادی) و انجام سی تی اسکن ریه است. به همین دلیل پزشکان به مردم توصیه می نمایند در صورت بروز هر گونه علائم، فرض را بر کرونا قرار دهند و دو هفته خود را قرنطینه نمایند تا دوره بیماری بگذرد.

در مَشوِرپ بخوانید: انواع سردرد و روش های مقابله با آن

تست کرونا در محل با مَشوِرپ

اگر علائم بیماری در خودتان احساس می کنید و نمی توانید تشخیص دهید که به کرونا مبتلا شده اید یا سرماخوردگی، راحت ترین راه برای تشخیص قطعی، انجام تست کرونا است. در این روزها ترجیح می دهید در خانه بمانید و به مراکز درمانی مراجعه نکنید، با مراجعه به وبسایت یا اپلیکیشن مَشوِرپ یا اپلیکیشن آپ می توانید تنها با چند کلیک درخواست آزمایش کرونای خود را ثبت کنید تا همکاران مَشوِرپ با حضور در محل و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی، تست کرونا در منزل را برای شما انجام دهند. جواب تست نیز نهایتا 24 تا 30 ساعت بعد از نمونه گیری آماده شده و به وسیله سایت و اپلیکیشن در اختیارتان قرار می گیرد.

برای آنالیز و تحلیل نتیجه آزمایش کرونای خود نیز می توانید به طور رایگان با پزشکان مَشوِرپ تماس گرفته و از توصیه های آن ها بهره ببرید. همچنین امکان تست سریع کرونا یا رپید تست نیز در مشوِرَپ وجود دارد. در این تست، نمونه گیر پس از دریافت نمونه می تواند چند دقیقه در منزل شما بماند و جواب آزمایش را ظرف مدت 15 دقیقه به شما اعلام کند. چنان چه نمی خواهید نمونه گیر در منزلتان بماند، نمونه ها به آزمایشگاه ارجاع داده خواهند شد و پس از 4 یا 5 ساعت، مثبت یا منفی بودن تست برایتان پیامک می گردد.

تست سریع کرونا نسبت به آزمایش PCR درصد خطای بیشتری دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1493

به "چرا باید تفاوت های سرماخوردگی و کرونا را بدانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید تفاوت های سرماخوردگی و کرونا را بدانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید