چین: آمریکا در نشست یک کمربند - یک جاده پکن شرکت نمی کند

به گزارش مجله پیامک مسعود، معاون وزیر امور خارجه چین بیان کرد که به رغم دعوت اجرا شده برای شرکت کشورهای دنیا در نشست بین المللی طرح یک کمربند- یک جاده که قرار است هفته آینده در پکن برگزار گردد، انتظار نمی رود هیچ یک از مقامات آمریکایی در این جلسه شرکت نمایند.

چین: آمریکا در نشست یک کمربند - یک جاده پکن شرکت نمی کند

به گزارش تارنمای اسپوتنیک به نقل از ژانگ هان هوی وزیر امور خارجه چین، این دومین اجلاس طرح یک کمربند- یک جاده است که در مقایسه با اجلاس پیشین در سطح بالاتری با حضور کشورهای بیشتر برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش اهمیت نشست آینده این است که سران بسیاری از کشورها و دولت ها به غیر از آمریکا در آن خواهند کرد.

به گفته هان هوی هیچ نماینده ای از آمریکا در این اجلاس حضور نخواهد داشت.

با تور چین سفر کنید.

به نوشته تارنمای اسپوتنیک، چین خواهان پیوستن آمریکا و کشورهای اروپایی به طرح یک کمربند - یک جاده شد و از تمایلش برای افزایش همکاری با این کشورها در زمینه سرمایه گذاری ها در این طرح اطلاع داد.

به گفته ژو شیائوفی معاون دبیرکل کمیته ملی توسعه و اصلاحات چین، در واقع چین می خواهد دانش فنی ساخت و ساز خود را با فناوری پیشرفته شرکت های غربی در برنامه تجارت و زیرساخت جهانی هماهنگ سازد.

اسپوتنیک نوشت، این نشست برای روزهای 25 تا 27 آوریل (5 تا 7 اردیبهشت) به منظور آنالیز نتایج به دست آمده از پروژه کمربند و جاده و تشخیص مراحل بعدی در چارچوب ابتکار عمل برای سال های آینده، برنامه ریزی شده است.

چین سال 2017 در نشست انجمن کمربند و جاده میزبان بیش از 100 کشور بود.

این طرح که نخستین بار سال 2013 میلادی توسط شی جین پینگ رئیس جمهوری چین عنوان شد، بیشتر بر روی جهت دریایی جاده ابریشم که چین و اروپا را متصل می نماید و کمربند مالی زمینی جاده ابریشم که شامل آسیای مرکزی، روسیه و خاورمیانه است، متمرکز است.

به نوشته اسپوتنیک، اواخر سال گذشته میلادی، کمیسیون بازنگری روابط مالی و امنیتی آمریکا و چین در کنگره آمریکا که مسئولیت نظارت و آنالیز روابط و همکاری های امنیتی و تجاری دو کشور را بر عهده دارد، با انتشار گزارش جدیدی چین را متهم به ایجاد پایگاه های نظامی در سایر کشورها از طریق توسعه طرح یک کمربند - یک جاده کرد.

اما راهبرد چین برای اجرای طرح کمربند و جاده در سال 2013 میلادی اعلام شد و هدف اصلی از اجرای این طرح سرمایه گذاری پنج تریلیون دلاری در زیرساخت های کشورهای آسیایی، آفریقایی خاورمیانه و اروپا است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 74

به "چین: آمریکا در نشست یک کمربند - یک جاده پکن شرکت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا در نشست یک کمربند - یک جاده پکن شرکت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید