گوشی های سامسونگ در خطر حملات جاسوسی و هک

به گزارش مجله پیامک مسعود، سامسونگ در کوشش برای ترمیم چندین باگ در تلفنهای هوشمند خود است که می توانند به هکرها اجازه دهند از کاربران جاسوسی نموده و در بعضی موارد کنترل سیستم آنها را به دست بگیرند.

گوشی های سامسونگ در خطر حملات جاسوسی و هک

به گزارش خبرنگاران، این حفره ها به وسیله سرگی توشین، موسس شرکت امنیت سایبری اُوِرسکیورد افشا شده اند که مدعی است بیش از دهها مورد آسیب پذیری از این دست وجود دارد که شدتهای متفاوتی دارند.

در حالی که برخی از این آسیب پذیریها خطر کمتری داشته و به هکرها امکان می دهند پیامکهای دستگاه هدف گیری شده را به سرقت ببرند، برخی دیگر خطرناکتر هستند و اغلب نیازی به اقدامی از سوی کاربر ندارند و می توانند به هکرها اجازه دهند فایلهای آربیتاری را دستکاری نمایند.

به علت جدی بودن این آسیب پذیریها و این حقیقت که حداکثر دو ماه زمان می برد تا سامسونگ وصله ای برای حفره های امنیتی منتشر کند، هر دو طرف درباره جزییات بیشتر مربوط به این آسیب پذیریها سکوت اختیار نموده اند بنابراین معلوم نیست کدام دستگاهها یا نسخه های سیستم عامل اندروید تحت تاثیر این مسائل قرار می گیرند.

توشین بیش از دهها آسیب پذیری در دستگاههای سامسونگ شناسایی نموده که چندین مورد آنها مربوط به اپلیکیشنهای از پیش نصب شده (Bloatware) بوده و در موارد دیگر اپلیکیشنهای شخص ثالثی را شناسایی کرد که می توانند اجازه های ادمین دستگاه را به دست آورده و اپلیکیشنهای دیگر را حذف نمایند.

به کاربران توصیه می گردد نرم افزار دستگاهشان را به طور مرتب به روزرسانی نمایند. برای این منظور می توانند به قسمت تنظیمات و به روزرسانی نرم افزار مراجعه نموده و به روزرسانی های تازه را چک نمایند. اگر به روزرسانی وجود داشته باشد، در صفحه دستگاه نمایش داده خواهد شد.

بر اساس گزارش تِک رادار، مشکل اندروید این است که برخلاف نرم افزار اپل، یک سیستم عامل کد باز است که تولیدنمایندگان مختلف روینمودهای متفاوتی برای فرایند به روزرسانی آن دارند. سرعت ترمیم آسیب پذیریها به سازنده دستگاه و سیاست پشتیبانی وی بستگی دارد و از تولیدنماینده ای به تولیدنماینده دیگر فرق دارد.

تا سال 2019 همه مدلهای گلکسی سامسونگ با به روزرسانیهای امنیتی به مدت چهار سال پشتیبانی شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1603

به "گوشی های سامسونگ در خطر حملات جاسوسی و هک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های سامسونگ در خطر حملات جاسوسی و هک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید