استیلی از چهره های محبوب مردم است، همه باید به توسعه ورزش یاری نمایند

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگار مهر، حمید استیلی ظهر امروز سه شنبه با حضور در محل فدراسیون ورزشهای همگانی با افشین ملایی رئیس این فدراسیون ملاقات و تبادل نظر کرد و به عنوان سفیر ورزش همگانی معرفی گردید.

استیلی از چهره های محبوب مردم است، همه باید به توسعه ورزش یاری نمایند

افشین ملایی، رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه ورزش کم هزینه ترین و بهره ورترین راه چاره برای تأمین سلامت مردم است، اظهار کرد: متأسفانه می گویند ایرانی ها فقط صدای بلند را می شنوند و تا زمانی که مسأله ای به بحران تبدیل نگردد کاری انجام نمی دهند و باید به صراحت اعلام کرد که مقدار عالیت بدنی مردم ایران اصلاً در سطح مناسبی قرار ندارد.

وی با تاکید بر اینکه سلامت ملی به خطر افتاده است، عنوان نمود: توسعه زیرساخت های ورزش همگانی باید مدنظر قرار گیرد و شرایطی ایجاد گردد که مقدار تحرک مردم افزایش یابد.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه مردم ایران در طول روز 13 دقیقه ورزش می نمایند، گفت: مقدار ورزش مردم در اروپا در طول روز 52 دقیقه است و شاهد اختلاف بالای مقدار ورزش کردن مردم در کشور با کشورهای اروپایی هستیم.

ملایی با اشاره به اینکه دیگر با برگزاری همایش پیاده روی و اهدای جوایز نمی توان مشکل کم تحرکی را کم کرد، گفت: باید فعالیت بدنی به صورت مستمر مدنظر قرار گیرد و مردم روزانه ورزش کردن را در دستور کار قرار دهند.

او ادامه داد: رویکرد فدراسیون همگانی این است که از طرح شهر فعال و فعالیت بدنی در تمامی شهرهای ایران حمایت کند. قرار است در دهه فجر در شش رشته مسابقات ورزشی مدنظر قرار گیرد اما با توجه به شیوع ویروس سرعت خود را کم نموده ایم و اگر کرونا اجازه ندهد مسابقات با تعویق روبه رو خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه فدراسیون متبوعش علاقمند نیست درآمدهای خود را از جیب مردم تأمین کند، اعلام کرد: اعتبار وزارت ورزش به عنوان دولت به فدراسیون ورزش های همگانی قابل تأمل است و تا کنون تنها 3.5 میلیارد تومان تخصیص داشته ایم که حدود یک سوم رقم معین شده است.

ملایی با اشاره به اینکه حدود 60 رشته ورزشی تحت پوشش داریم، گفت: مینی فوتبال ظرفیت تحت پوشش قرار دادن یک میلیون ورزشکار را در سراسر کشور دارد و باید به ظرفیت های ورزش همگانی بیش از پیش توجه و مردم را با ورزش های همگانی درگیر کرد.

ملایی از حمید استیلی به عنوان یک چهره محبوب و ملی در بین مردم یاد کرد و گفت: امیدوارم با حضور ایشان بتوانیم بیشتر از گذشته در جهت تأمین سلامت مردم قدم برداریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1401 بروزرسانی: 30 فروردین 1401 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1883

به "استیلی از چهره های محبوب مردم است، همه باید به توسعه ورزش یاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استیلی از چهره های محبوب مردم است، همه باید به توسعه ورزش یاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید