اعلام زمان آزادی لجین الهذلول از زبان خواهرش

به گزارش مجله پیامک مسعود، خواهر فعال زن محبوس سعودی در توییتی زمان آزادی وی را گفت.

اعلام زمان آزادی لجین الهذلول از زبان خواهرش

به نقل از القدس العربی، علیا الهذلول، خواهر لجین الهذلول، فعال محبوس سعودی در توییتی خبر آزادی لجین در روز پنجشنبه بنا بر یک حکم قضایی را خاطرنشان کرد.

پس از صدور حکمی در روز یکشنبه برای تخفیف مجازات سه جوان شیعه از اعدام به 10 سال حبس که مورد استقبال سازمان های حقوقی بین المللی از جمله عفو بین الملل نهاده شد؛ خبر آزادی این فعال زن که در زندان های عربستان از سال 2018 در بازداشت به سر می برد، اعلام شده است.

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی عصر روز دوشنبه از تصمیم کشورش برای انجام موجی از اصلاحات طی امسال در پرونده هایی اطلاع داد که مورد انتقاد حقوق بشری سازمان های بین المللی نهاده شده بود.

بن سلمان گفت، طرح هایی وجود دارد که به اعتقاد وی نمایانگر موج جدیدی از اصلاحات خواهد بود. وی شرح داد که این طرح ها در حال آماده سازی است و برای آنالیز و بازنگری به شورای وزیران و دستگاه های آن و سپس به مجلس شورا ارجاع داده خواهد شد.

بنا بر این گزارش، موافقت مجلس شورای سعودی که اعضای آن توسط پادشاه مشخص می شوند، الزام آور نیست و طرح ها نیازمند تایید نهایی توسط پادشاه است.

بن سلمان مدعی شد: این طرح ها به روشن سازی احکام قضایی، افزایش سطح شفافیت و کارایی عملکرد دستگاه های قضایی و افزایش اطمینان به رویه ها و سازوکارهای نظارت یاری می نماید.

وی اضافه کرد: فقدان این قوانین منجر به اختلاف در احکام و عدم شفافیت در قوانین و منجر به طولانی شدن مدت محاکمه شده است.

سخنان ولیعهد سعودی همزمان با اهتمام فزاینده آمریکا، از زمان ورود جو بایدن به کاخ ریاست جمهوری در 20 ژانویه، به پرونده حقوق بشری عربستان مطرح می گردد که مورد نقدها بسیاری واقع شده است.

این انتقادها از زمان کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در کنسولگری کشورش در استانبول در 2 اکتبر 2018 افزایش یافته است؛ جنایتی که در سایه اتهام ولیعهد به صدور دستور قتل وی، افکار عمومی دنیا را تحت تاثیر قرار داد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، پس از تماس با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود، روز شنبه، در بیانیه ای گفت که عربستان سعودی یک شریک امنیتی مهم محسوب می گردد. اما واشنگتن پرونده حقوق بشر را در چارچوب روابط با ریاض به جریان خواهد انداخت.

ریاض با دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روابط نزدیکی داشت. اما بایدن وعده داده که بسیاری از پرونده ها از جمله پرونده حقوق بشری و جنگ یمن را مورد بازنگری قرار دهد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1341

به "اعلام زمان آزادی لجین الهذلول از زبان خواهرش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان آزادی لجین الهذلول از زبان خواهرش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید