اقدام دولت آمریکا علیه 4 رسانه دیگر چین

به گزارش مجله پیامک مسعود، وزارت خارجه آمریکا در تازه ترین اقدام علیه چین، چهار رسانه دیگر این کشور را به عنوان نماینده های دولت اعلام نموده است.

اقدام دولت آمریکا علیه 4 رسانه دیگر چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه آمریکا چهار رسانه دیگر چین را به عنوان نماینده های دولت این کشور گفت.

این اقدام که به احتمال زیاد تشدید تنش های موجود میان دو اقتصاد عظیم جهان را در پی خواهد داشت بخشی از کوشش های واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن چین در ابعاد مختلف است.

به نوشته رویترز، مقام های وزارت خارجه آمریکا مدعی شده اند که این چهار رسانه بلندگوی حزب کمونیست چین هستند و دولت آمریکا نباید با آنها همانند رسانه های خارجی عادی برخورد کند.

تلویزیون دولتی چین (CCTV)، خبرگزاری چین (CNS)، روزنامه Peoples Daily و گلوبال تایمز چهاررسانه ای هستند که دولت آمریکا ادعای جدید را علیه آنها مطرح نموده است.

با اقدام جدید، این چهار رسانه موظف خواهند بود فهرست اسامی کارکنان خود و دارایی های خودشان در آمریکا را تحویل وزارت خارجه این کشور دهند.

وزارت خارجه آمریکا بهمن ماه سال گذشته هم اقدام مشابهی را علیه پنج رسانه چینی به کار گرفته و اعلام نموده بود پنج خبرگزاری این کشور از جمله شینهوا را رسماً به عنوان نمایندگان یک دولت خارجی در نظر خواهد گرفت.

این اقدام، رسانه های مذکور را مشمول قوانین مربوط به دیپلمات های مستقر در خاک ایالات متحده خواهد نمود و آنها باید کارکنان و دارای های خودشان را نزد وزارت خارجه آمریکا به ثبت برسانند.

چین یک ماه بعد از اقدام آمریکا جنگ رسانه ای این کشور را پاسخ داد و گفت فعالیت چند رسانه آمریکایی را ممنوع و خبرنگاران آنها را اخراج کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بعضی از مقام های دولت او در چند هفته گذشته با متهم کردن چین به پنهان کاری در بحران شیوع کرونا به تنش ها با پکن دامن زده اند.

مسئله هنگ کنگ از جمله دیگر موضوعات تنش زا میان دو کشور بوده و دولت آمریکا بعد از اقدام چین در تصویب لایحه امنیت هنگ کنگ امتیازات خاص قائل شده برای این سرزمین را لغو کرد.

دولت های آمریکا و چین در ماه های گذشته بر سر حضور خبرنگاران دو طرف در کشورهای یکدیگر هم مجادله داشته اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 952

به "اقدام دولت آمریکا علیه 4 رسانه دیگر چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام دولت آمریکا علیه 4 رسانه دیگر چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید