امضای توافق نامه بین سازمان میراث فرهنگی و وزارت بهداشت، حوزه گردشگری سلامت را سامان دهی می نماید

به گزارش مجله پیامک مسعود، دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت گفت: با امضای توافق نامه، حدود و اختیارات دو دستگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه گردشگری سلامت معین شد.

امضای توافق نامه بین سازمان میراث فرهنگی و وزارت بهداشت، حوزه گردشگری سلامت را سامان دهی می نماید

امین حقیقت دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: با توجه به ابهامات و در بعضی موارد اختلافات سازمان میراث فرهنگی و وزارت بهداشت و سوالات فعالان گردشگری سلامت، دو دستگاه تصمیم گرفتند با امضای توافق نامه ای، حدود و اختیارات خود را تعیین نمایند.

او ادامه داد: با امضای این توافق نامه از مداخله غیرتخصصی در وظایف تخصصی دستگاه ها جلوگیری می گردد و سامان دهی گردشگری سلامت به شکل کاملا برنامه ریزی شده در تمام کشور در دستور کار قرار می گیرد.

حقیقت اضافه نمود: براساس این توافق نامه، تمام فعالیت های گردشگری، شامل بازاریابی، تبلیغات، حضور در نمایشگاه ها، برگزاری نمایشگاه های تخصصی، همایش ها و سمینارهای مرتبط با گردشگری سلامت، حمل و نقل، اخذ ویزا، اقامت، برگزاری تورهای ایرانگردی و بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی، طبیعی، مذهبی، راهنمای گردشگری و تمام خدمات مرتبط در اختیار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خواهد بود.

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت افزود: تمام دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که مجوز فعالیت دارند به عنوان بازوان اجرایی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می توانند در این حوزه فعالیت داشته باشند.

او یادآور شد: مراحل تشخیص و درمان گردشگران سلامت هم براساس این توافق نامه بر عهده وزارت بهداشت است، آیین نامه این فرآیند در وزارتخانه تهیه و به بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور ابلاغ خواهد شد.

حقیقت تاکید نمود: براساس آنچه در این توافق نامه مورد توجه قرار گرفته، مسئولیت گردشگر سلامت از مبدا تا بیمارستان با سازمان میراث فرهنگی خواهد بود و در بیمارستان و گذراندن پروسه درمان، وزارت بهداشت مسئولیت و وظیفه خود را در قبال گردشگر سلامت انجام می دهد.

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت در انتها گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت بهداشت بر هم افزایی و همکاری برای توسعه گردشگری سلامت در کشور تاکید دارند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 248

به "امضای توافق نامه بین سازمان میراث فرهنگی و وزارت بهداشت، حوزه گردشگری سلامت را سامان دهی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای توافق نامه بین سازمان میراث فرهنگی و وزارت بهداشت، حوزه گردشگری سلامت را سامان دهی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید