دولت باید استراتژی واحدی برای حمایت از بخش خصوصی داشته باشد

به گزارش مجله پیامک مسعود، شیوع ویروس کرونا به اقصاد، سیاست و روابط اجتماعی سایه انداخته است؛ همه جا صحبت از تاثیر این ویروس جهانی است و به نظر می رسد در ساحت های مختلف اقتصاد، سیاست و جامعه تغییر جدی را بعد از سرانجام ویروس کرونا شاهد خواهیم بود؛ شاید رکود بزرگی در انتظار اقتصاد جهانی باشد و اقتصاد ایران هم از این رکود بی نصیب نخواهد بود.

دولت باید استراتژی واحدی برای حمایت از بخش خصوصی داشته باشد

شعبان فروتن، رئیس اتاق ایلام در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران می گوید: این روزها حرف اول و آخر اقتصاد و سیاست گذاری تاثیر ویروس کرونا بر کسب وکارها و چگونگی مدیریت آن بر کم کردن اثر منفی است؛ برای همین مقابله با ویروس کرونا در دستور کار همه اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قرار گرفته و اتاق ایلام هم حدود 17 هزار قلم انواع تجهیزات موردنیاز برای مقابله با ویروس کرونا به دانشگاه علوم پزشکی این استان اهدا کرده است.

فروتن ادامه می دهد: ارائه خدمات و توزیع لوازم پزشکی موردنیاز برای مقابله با ویروس کرونا در بیمارستان های استان توسط اتاق بازرگانی ایلام تا ریشه کنی این ویروس ادامه خواهد داشت.

او از شرایط امروز اقتصاد کشور، تعطیلی خیلی از کسب وکار گله می کند و می گوید: اینکه خیلی از کسب وکارها تعطیل شده ضربه سختی به اقتصاد خواهد بود اما بدتر از همه این موارد تشتت سیاست گذاری است؛ ما هر روز با یک دستورالعمل مواجهه هستیم حتی گاهی دستورالعمل اولی توسط بعدی نقض می شود. در چنین شرایطی برخی از مجتمع های تجاری تعطیل هستند و برخی خیر؛ اصلا تعیین نیست استراتژی مقابله با ویروس کرونا به طور تعیین و دقیق چیست؟

او ادامه می دهد: دستورالعمل یکسانی بر مرزها برای صادرات کالا حاکم نیست؛ تا به امروز در دو مرحله کار ضدعفونی کردن محوطه مرز بین المللی مهران، غرفه های تجاری، ساختمان گمرکی و دفاتر کاری و گیت های ورودی و خروجی در مرز بین المللی مهران و توزیع شش هزار لیتر آب ژاول ویژه ضدعفونی سطوح در بین مردم شهرستان مرزی مهران نیز اجرا شده است؛ اما ضعیت مرز برای بازگشایی مجدد و کامل تعیین نیست؛ عبور و مرور کامیون ها خیلی بی نظم است و اگر این شرایط ادامه داشته باشد صادرات و در کل تولید آسیب جدی می بیند.

فروتن تاکید می کند: بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی در راستای مسئولیت اجتماعی خود در کنار فعالان حوزه سلامت و مردم هستند اما تنها انتظار این است که دولت دستورالعمل واحد و سیاست گذاری تعیینی برای ریشه کنی ویروس کرونا داشته باشد.

او تاکید می کند: امسال سال جهش تولید نام گذاری شده و دولت باید تمام تلاش خود را در جهت حمایت از بخش خصوصی و اقتصاد به کار گیرد؛ در کنار سیاست گذاری دقیق و منسجم باید با سیاست های اقتصادی-بانکی، تامین بخشی از نقدینگی بنگاه ها، حمایت از تولید، صادرات و واردات به اقتصاد کمک کر.

به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق ایرن اقتصاد ایران قبلا به دلیل تحمل تحریم ها آسیب پذیر شده بود و الان در این شرایط نیاز به حمایت جدی دارد؛ دولت باید استراتژی واحدی برای حمایت از بخش خصوصی و همه بنگاه های اقتصادی داشته باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 834

به "دولت باید استراتژی واحدی برای حمایت از بخش خصوصی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت باید استراتژی واحدی برای حمایت از بخش خصوصی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید