روسیه حاضر به همکاری با همه طرفین برای احیای کامل برجام است

به گزارش مجله پیامک مسعود، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین از آمادگی مسکو برای همکاری با آمریکا و طرفین شرکت کننده در برجام، به منظور کار به روی بازگشت به فرایند اجرای کامل توافق هسته ای اطلاع داد.

روسیه حاضر به همکاری با همه طرفین برای احیای کامل برجام است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین، از جمله آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام نمود که روسیه آماده همکاری با آمریکا و تمامی کشورهای شرکت کننده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به منظور کار به روی بازگشت به فرایند اجرای کامل توافق هسته ای است.

این دیپلمات بلندپایه روس شب گذشته در پیامی توئیتری و در تفسیر اظهارات نمایندگی آمریکا در وین، در مورد آمادگی واشنگتن برای از سرگیری کوشش های دیپلماتیک به منظور بازگشت متقابل با تهران به فرایند رعایت برجام، نوشت: خوش آمدید، همتایان گرامی از ایالات متحده! روسیه آماده همکاری با شما و تمامی کشورهای شرکت کننده در برجام است تا امکان از سر گیری رعایت کامل تعهدات همه طرفین در چارچوب توافق هسته ای با ایران فراهم گردد.

اولیانوف یا یادآوری این مسئله که بازرسی های اعتماد برانگیز آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران، نباید به بهانه ای برای چانه زنی درباره بازگشت به اجرای کامل توافق هسته ای گردد، تأکید کرد: این بخشی از اقدامات برای احیای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از سوی همه طرفین است که شامل لزوم لغو تحریم ها علیه ایران نیز می گردد.

پیش از این، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام نمود که دولت ایالات متحده منتظر آمادگی ایران برای شرکت در مذاکراتی خواهد ماند که می بایست منجر به پیشرفت ملموس و معین در مسئله اجرای توافق هسته ای گردد.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین پیشتر تأکید نموده بود که انجام دیداری غیررسمی بین شرکت کنندگان کنونی توافق هسته ای و آمریکا برای مذاکره درباره بازگشت واشنگتن به برجام ضروری است و چنین اقدامی کاملاً احتمال دارد و تنها ضروری است بعضی جزییات روشن گردد، به خصوص از این جهت که این موضوع برای مقامات تهران بسیار حساس است.

به عقیده اولیانوف، هماهنگی اقدامات و شکل گیری نوعی نقشه راه همراه با اقدام گام به گام از سوی هر دو طرف ایرانی و آمریکایی، تنها راه موفقیت در این راستا خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1390

به "روسیه حاضر به همکاری با همه طرفین برای احیای کامل برجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه حاضر به همکاری با همه طرفین برای احیای کامل برجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید