سومین ثروتمند دنیا چقدر پول دارد؟

به گزارش مجله پیامک مسعود، ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل 49 ساله خودروسازی تسلا با پشت سرگذاشتن مارک زاکربرگ، مدیرعامل 36 ساله فیبسوک صندلی سومین ثروتمند دنیا را تصاحب کرد.

سومین ثروتمند دنیا چقدر پول دارد؟

به گزارش یورونیوز، انتشار خبر ورود تسلا به جمع 500 شرکت عظیم تر بورس های آمریکا و لحاظ قیمت سهم آن در محاسبه شاخص اس اند پی 500 (S&P 500) موجب شد تا قیمت هر سهم این شرکت در جریان معاملات روز سه شنبه بازارهای سهام به فرایند صعودی خود ادامه دهد؛ رخدادی که موجب شد ثروت شخصی آقای ماسک با 11.8 میلیارد دلار افزایش به 114 میلیارد دلار برسد.

بدین ترتیب آقای ماسک بر پایه شاخص میلیاردرهای بلومبرگ به سومین فرد ثروتمند دنیا بدل شد و مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت فیسبوک با یک پله تنزل در این رده بندی چهارم شد.

این دستاوردها لزوماً به این معنا نیست که آقای ماسک، که ثروت او عمدتا به سهام تسلا و سایر شرکت های خصوصی او مانند اسپیس ایکس و بورینگ وابسته است، قدرت خرید بسیار بالاتری دارد. سومین میلیاردر دنیا اخیر اعلام نموده که فقر پولی دارد و از کمبود نقدینگی برای طرح های سرمایه گذاری اش رنج می برد؛ به همین دلیل او بسیاری از املاک خود در لس انجلس را در معرض فروش گذاشته و تا کنون سه باب خانه خود را در سال 2020 در این شهر فروخته است.

در حال حاضر جف بروس، مدیرعامل آمازون و بیل گیتس، مدیرعامل سابق مایکروسافت به ترتیب با در اختیار داشتن 185 و 129 میلیارد دلار به عنوان ثروتمندترین افراد دنیا توسط بلومبرگ رده بندی شده اند.

قیمت سهم شرکت تسلا از 21 دسامبر در محاسبه شاخص اس اند پی 500 (S&P 500) لحاظ خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1195

به "سومین ثروتمند دنیا چقدر پول دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین ثروتمند دنیا چقدر پول دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید