لزوم بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردمی در حل مسائل زیست محیطی

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران، مصطفی سالاری ظهر پنجشنبه در نشست سازمان های مردم نهاد استان گیلان که درسالن الغدیر استانداری گیلان برگزار گردید با اشاره به نقش مهم سمن ها، گفت: کیفیت و اثربخشی نحوه فعالیت سمن ها بیشتر از کمیت آنها در استان گیلان ارزشمند بوده و سمن ها با تقویت کار خود می توانند توجه و نگاه مسئولان را جلب نمایند.

لزوم بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردمی در حل مسائل زیست محیطی

سالاری با اشاره به اینکه اثرگذاری سازمان های مردم نهاد منوط به نگاه کارشناسی و تخصصی آنها به مسائل و مسائل جامعه در حوزه های مختلف است، اظهارکرد: هم فکری و مشارکت اجتماعی سازمان های مردم نهاد اگر مبتنی بر خرد جمعی باشد راهگشا بوده و می تواند راهنمایی گر افکار عمومی در ابعاد مختلف گردد.

وی اضافه نمود: تشکل های خصوصی و مردمی در کنار دولت هم در بحث نظارتی و هم مشارکت های اجتماعی نقش به سزایی داشته و اعتقاد داریم هر چقدر فعالیت و مشارکت مردم در زمینه های مختلف تسهیل گردد کیفیت بسیاری از کارها افزایش یافته و ابعاد مردمی آن تقویت خواهد شد.

سالاری ادامه داد: در بسیاری از حوزه ها همانند آب بندان ها، لایروبی انهار، محیط زیست می توان از ظرفیت سمن ها بهره بود. برای توسعه و پیشرفت کشور فقط منتظر بودجه و اعتبارات دولتی نباشیم.

مشارکت سازمان های مردم نهاد سبب ارتقای دانش اجتماعی می گردد

در ادامه مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به رونمایی از سامانه جامع اطلاع رسانی برنامه ها و عملکرد موسسات مردم نهاد این استان، اظهارکرد: سازمان های مردم نهاد با حضور در بخش های اجتماعی، فرهنگی جامعه اثربخشی و کارآمدی برنامه های سبب سرعت بخشیدن به پیشرفت و توسعه جامعه می شوند.

مونا ابروفراخ به اهمیت مشارکت مردم در سازمان های مردم نهاد و کارکردهای مهم آن اشاره نمود و اضافه نمود: فعالیت های سازمان مردم نهاد و مشارکت اجتماعی آنها سبب افزایش و ارتقای سطح آگاهی اجتماعی می گردد.

وی سازمان های مردم نهاد را به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت دانست و گفت: این تشکل ها می توانند دولت ها را در جهت رفع کردن آسیب های اجتماعی و نابسامانی های درون جامعه یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 46

به "لزوم بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردمی در حل مسائل زیست محیطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردمی در حل مسائل زیست محیطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید