محموله یاری های بشردوستانه روسیه وارد ونزوئلا شد

به گزارش مجله پیامک مسعود، در حالی که دولت ونزوئلا از دریافت یاری های ارسالی آمریکا امتناع می نماید، محموله یاری های بشردوستانه روسیه امروز وارد ونزوئلا شده و توسط سفیر روسیه در این کشور تقدیم دولت شد.

محموله یاری های بشردوستانه روسیه وارد ونزوئلا شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت ونزوئلا محموله ای از دارو و تجهیزات پزشکی را که توسط روسیه و به وسیله سازمان بهداشت جهانی به عنوان یاری های بشردوستانه به این کشور ارسال شده بود، پذیرفت.

به نوشته خبرگزاری یو ای وایر این محموله در فرودگاه کاراکاس پایتخت ونزوئلا، توسط ولادیمیر زامسکی سفیر روسیه در ونزوئلا، تحویل داده شد. به گفته او یاری های بشردوستانه به ونزوئلا ادامه خواهد داشت و به وسیله روشی متمدنانه به واسطه سازمان های جهانی مربوطه فراهم خواهد شد.

جراردو بریسنو معاون وزیر بهداشت ونزوئلا گفت حداقل تا 15 روز آینده دارو و تجهیزات کافی برای بیمارستان ها وجود دارد.

از سوی دیگر نیکلاس مادورو یاری های ارسالی از آمریکا را رد می نماید. ارتش ونزوئلا جاده های منتهی به کلمبیا و برزیل را بسته است تا مانع از ورود این محموله ها به داخل خاک این کشور گردد. همچنین مرزهای هوایی و دریایی با جزایر اروبا، بونایر و کوراکائو به دستور مادورو بسته شده اند.

در عوض، خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت برنامه هایی را برای دریافت یک سری محموله در روز 23 فوریه (4 اسفند) به وسیله جزیره کوراکائو اعلام نموده است.

از شروع تحریم های آمریکا علیه دولت ونزوئلا، این کشور دچار بحران و کمبود مواد غذایی و دارو شده است. خوان گوایدو با سوءاستفاده از نارضایتی مردم خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا نامیدو اقدامی که به سرعت توسط آمریکا و متحدانش مورد حمایت نهاده شد. گوایدو سعی دارد محموله هایی از یاری ها را به وسیله آمریکا وارد ونزوئلا کند. مادورو در واکنش به این حرکت گفت، آمریکایی ها میلیاردها پول ما را می دزدند و در مقابل خرده نان به ما تعارف می نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 73

به "محموله یاری های بشردوستانه روسیه وارد ونزوئلا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محموله یاری های بشردوستانه روسیه وارد ونزوئلا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید