مشتقات وابسته به محصول پسته با نگاه صادرات محور مهندسی گردد

به گزارش مجله پیامک مسعود، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: انجمن پسته دامغان توانسته از ابتدای تأسیس تا به امروز خدمات بسیار ارزنده ارائه کنند، افزایش سطح کشت باغات پسته همراه با بهره وری مناسب بسیار اهمیت دارد.

مشتقات وابسته به محصول پسته با نگاه صادرات محور مهندسی گردد

علی اصغر آدینه ای در ملاقات با دبیر انجمن پسته دامغان اضافه کرد: افزایش سطح کشت باغات پسته همراه با بهره وری مناسب بسیار اهمیت دارد و انجمن پسته دامغان توانسته از ابتدای تأسیس تا به امروز خدمات بسیار ارزنده در ارتباط با این موضوع داشته است.

آدینه ای ادامه داد: نگاه صاحب نظران این محصولات باید به مخاطرات و فرونشست زمین ها در دشت های تحت پوشش و مضیقه های آب کشاورزی باشد.

واوی توضیح داد: صادرات این محصول باید همراه با ارتقاء دانش علمی باشد، اگر انجمن بتوانند سایر مشتقات وابسته به محصول پسته را با نگاه صادرات محور مهندسی کند بی شک نفوذ این محصول در بازارهای هدف دوچندان خواهد شد.

منصور عباسیان، دبیر انجمن پسته دامغان نیز در این نشست گفت: افزایش فراوری و راندمان خوب این محصول در استان سمنان حاصل کوشش و همدلی پسته کاران است، برگزاری 12 دوره کارگاه آموزشی با موضوعات اختصاصی باغات پسته توانسته سطح آگاهی کشاورزان را دوچندان کند.

او ادامه داد: طی همکاری با مؤسسات علمی و دانشگاه آزاد دامغان سعی بر این داریم تا صادرات پسته تازه را با ماندگاری بسیار بالا آغاز نماییم، در این مدت آزمایش های مختلفی توسط تیم تحقیقاتی صورت پذیرفته است اگر جواب های آزمایشگاهی آخر مورد تأیید قرار بگیرد می توانیم بگوییم که انجمن پسته دامغان توانسته برای اولین بار صادرات این محصول را با برآیندی جدید و دانش محور به ثبت برساند.

دبیر انجمن پسته دامغان داد: از زمان تأسیس این انجمن در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان پیروز شده ایم مراودات تجاری بسیار پیروزی با استان های قم و کرمان و خراسان برقرار کنیم.

به گفته او تعامل، همکاری نزدیک با موضوعیت حل مسئله مشترک از اهداف انجمن پسته استان سمنان است.

عباسیان ادامه داد: از زمان شیوع کووید 19 انجمن پسته در رخدادهای اجتماعی در منطقه حضور داشته و یاری های شایانی در قالب جشنواره مواسات به انجام رسانده است.

شهرستان دامغان خاستگاه پسته در استان سمنان است، توسعه باغات این محصول در دستور کار کشاورزان قرار گرفته به طوری که علاوه بر دامغان این محصولات در لاسجرد و گرمسار هم موردتوجه قرار گرفته طبق آمار اعلام شده توسط انجمن پسته، فراوری این محصول سال جاری 55 هزار تن تخمین زده می گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1411

به "مشتقات وابسته به محصول پسته با نگاه صادرات محور مهندسی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشتقات وابسته به محصول پسته با نگاه صادرات محور مهندسی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید