موردی از ابتلا به آنفلوانزای پرندگان در سلماس مشاهده نشده است

به گزارش مجله پیامک مسعود، معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری سلماس گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوکی از انفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان سلماس مشاهده و یا گزارش نشده است.

موردی از ابتلا به آنفلوانزای پرندگان در سلماس مشاهده نشده است

به گزارش خبرنگاران، عباس محمدزاده گلعذانی در جلسه مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که در محل جهاد کشاورزی شهرستان سلماس برگزار گردید اضافه کرد: مقابله با با بیماری های دام به ویژه بیماری های مشترک دام و انسان تنها وظیفه شبکه دامپزشکی نیست بلکه تمامی دستگاه های مرتبط موظفند به دلیل آن که این امر با سلامت عمومی جامعه مرتبط است وارد میدان شده و سهم خود را ایفا نمایند .

وی اضافه کرد : شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مساله مهم و استراتژیکی است که ضروری است تا با تعامل و همکاری همه جانبه مسئولان ، بسترهای لازم برای پیشگیری از آن فراهم گردد چرا که این بیماری علاوه بر آن که خسارات اقتصادی بسیاری به همراه دارد ، سلامت عمومی جامعه را نیز با خطر جدی روبرو می نماید.

محمدزاده گفت: شبکه دامپزشکی با همکاری اداره محیط زیست گشت های مشترکی را اجرا نموده و نسبت به آنالیز موارد مشکوک در مرغداری ها و دریاچه های پشت سدهای زولا و دریک به عنوان محل زمستان گذرانی پرندگان آبزی اقدام نموده اند که تاکنون هیچ مورد مشکوکی مشاهده و یا گزارش نشده است.

معاون فرماندار سلماس مهم ترین اصل در مقابله با این بیماری را اطلاع رسانی گفت و اضافه کرد: ضروری است تا به منظور آگاهی جامعه به ویژه فعالان و فراوری نمایندگان طیور از خطرات و شیوه های مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد از ظرفیت شوراهای اسلامی، دهیاران و بخشداران استفاده گردد .

وی با تأکید بر سرعت بخشیدن به اقدامات پیشگیرانه در کنترل این بیماری گفت: صنعت فراوری طیور علاوه بر آن که فعالیتی اقتصادی برای امرار معاش افراد جامعه به حساب می آید ، به دلیل آن که با سلامت جامعه و امنیت غذایی ارتباط مستقیم دارد ، از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید به آن توجه بیشتری صورت گیرد.

محمدزاده توضیح داد: برای مقابله با بحران های ناشی از شیوع آنفلوآنزای پرندگان باید نگاه فرابخشی و فرامنطقه ای به موضوع داشت و در این زمینه باید هماهنگی و همکاری شهرستان های مجاور مد نظر قرار گیرد .

وی بیان نمود: در راستای اطلاع رسانی ؛ آموزش و پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای پرندگان ضروری است تا اقلام فرهنگی و اطلاعات دقیق از شیوه های شیوع این بیماری تهیه و با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، این اقلام در مناطق مخلتف توزیع گردد .

معاون سیاسی،وامنیتی و اجتماعی فرمانداری سلماس از واکسیناسیون رایگان طیور و پرندگان ،الزام واحدهای پرورش طیور برای رعایت استانداردهای لازم، نظارت بر محل عرضه و فروش پرندگان زینتی و مراکز عرضه تخم مرغ به عنوان اقدامات پیشگیرانه در مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق پرندگان اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 37

به "موردی از ابتلا به آنفلوانزای پرندگان در سلماس مشاهده نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موردی از ابتلا به آنفلوانزای پرندگان در سلماس مشاهده نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید