واکنش ترامپ به کالین پاول؛ شما آمریکا را وارد نبردهای فاجعه بار در خاورمیانه کردید

به گزارش مجله پیامک مسعود، دونالد ترامپ در واکنش به اعلام حمایت وزیر خارجه اسبق این کشور از جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات 2020 این کشور، پاول را مسئول ورود آمریکا به جنگ های فاجعه بار در غرب آسیا دانست.

واکنش ترامپ به کالین پاول؛ شما آمریکا را وارد نبردهای فاجعه بار در خاورمیانه کردید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال اعلام حمایت کالین پاول وزیر امور خارجه دوران ریاست جمهوری جورج بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا از جو بایدن نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور بلافاصله واکنش نشان داد.

ترامپ در توییتی در عصر یکشنبه به وقت تهران در این زمینه نوشت: کالین پاول، شخص به واقع حقیری که مسئول ورود ما به جنگ های فاجعه آمیز در خاورمیانه بود به تازگی اعلام نموده به یک حقیر دیگرجوبایدن رای خواهد داد. آیا پاول نگفت که عراق سلاح کشتار جمعی دارد ؟ آنها این کار را نکردند، بلکه ما را به جنگ بردند.

وی در ادامه نوشت: لطفا شخصی به پاول بگوید که من حمایت تقریبا 300 قاضی را به همراه دارم که یک حد نصاب محسوب می گردد، دو دیوان عدالت عالی دارم، ارتش تحلیل رفته را بازسازی کردم ، بزرگترین قانون مالیاتی کشور را راه اندازی کردم و بخش بهداشت درمان را نجات دادم و اقدامات بسیار دیگر.

کالین پاول که از سیاستمداران و ژنرال چهار ستاره بازنشسته ارتش آمریکاست از سال 1987 تا 1989 به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا فعالیت داشت. وی از سال 1989 تا 1993 نیز رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بود.

وی در دوران ریاست جمهوری جرج بوش به عنوان شصت و پنجمین وزیر امور خارجه آمریکا به فعالیت خود ادامه داد. پاول اولین آفریقایی- آمریکایی بود که وزیر امور خارجه این کشور شد. (جزئیات بیشتر)

جنگ غیرقانونی آمریکا علیه عراق در سال 2003 که بدون مجوز سازمان ملل به اشغال این کشور مسلمان انجامید، با بهانه های واهی واشنگتن درباره وجود سلاح های کشتارجمعی عراق انجام شد. 29 اسفند سال 1381(20 مارس 2003) لشگرکشی آمریکا با همراهی انگلیس و بعضی دیگران از حامیان آنها شروع شد. در ماه های پیش از حمله به عراق، مقام های آمریکایی از شخص جورج بوش رئیس جمهور وقت گرفته تا دیگران، بارها ادعاهایی درباره وجود سلاح های کشتارجمعی در عراق مطرح کردند. به همین دلیل وزیر خارجه وقت آمریکا 16 بهمن 1381 (5 فوریه 2003) در نشست شورای امنیت سازمان ملل حضور یافت و نمایش ارائه مدارک دال بر سلاح های کشتارجمعی عراق را اجرا کرد.

کالین پاول دقیقا 15 سال قبل با نشان دادن فیلم ها، تصاویر، نقشه ها و نمودارهایی، مدعی شد که عراق در حال کوشش برای دستیابی به جنگ افزارهای کشتارجمعی است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 953

به "واکنش ترامپ به کالین پاول؛ شما آمریکا را وارد نبردهای فاجعه بار در خاورمیانه کردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ترامپ به کالین پاول؛ شما آمریکا را وارد نبردهای فاجعه بار در خاورمیانه کردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید