وزیر ارتباطات: اعتماد مردم سرمایه پست است، برنامه هوشمندسازی پست باید به سرعت انجام گردد

به گزارش مجله پیامک مسعود، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست، با اشاره به اینکه موتور حرکت اقتصاد دیجیتال پست است، اضافه کرد: پست در امتداد فضای مجازی و در فضای واقعی به اسم لجستیک نقش کلیدی و حیاتی دارد.

وزیر ارتباطات: اعتماد مردم سرمایه پست است، برنامه هوشمندسازی پست باید به سرعت انجام گردد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست از نزدیک در جریان فرآیند های تجزیه و مبادلات بسته های پستی نهاده شد.

وزیر ارتباطات در این بازدید در جمع مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت ملی پست ایران با تقدیر از زحمات مجموعه کارکنان پست در ایام کرونا، گفت: امروز اهمیت کار پست نسبت به گذشته بیشتر از هر زمان شده است.

وی با اشاره به اینکه موتور حرکت اقتصاد دیجیتال پست است، اضافه نمود: پست در امتداد فضای مجازی و در فضای واقعی به اسم لجستیک نقش کلیدی و حیاتی دارد.

زارع پور با تأکید به اینکه پست باید هوشمند گردد، توضیح داد: برای حفظ این سرمایه ملی، پست باید به سمت هوشمند سازی حرکت کند و در غیر این صورت به راحتی حذف می گردد.

وی با بیان اینکه استفاده از تجربیات دیگر کشورها برای هوشمند سازی مفید است، اضافه نمود: با استفاده از این تجربیات و نیروی انسانی موجود باید هوشمند سازی پست به سرعت انجام گردد.

وزیر ارتباطات به ارائه خدمات نیابتی پست به مردم اشاره نمود و گفت: این خدمات باید به صورت جدی پیگیری گردد چرا که هم برای پست و هم برای برطرف مسائل مردم مؤثر است.

وی یکی دیگر از اولویت های پست را تنوع در سبد خدمات خود اسم کرد که عملیاتی شدن آن ضرورت دارد.

زارع پور به برنامه تکمیل دسترسی اینترنت پرسرعت در روستاها اشاره نمود و گفت: هم زمان با ایجاد دسترسی های پرسرعت در روستاها پست هم باید برای ارائه خدمات در این بستر و توسعه اقتصاد در روستا برنامه ریزی کند.

وی به تکمیل برنامه نظام ملی آدرس گذاری مکان محور(جی نف)و اهمیت آن برای کشور تأکید کرد و با اشاره به خدماتی مانند ایمیل رسمی که در بیشتر کشورها وجود دارد، اضافه نمود: برای ارتباط بدنه دولت با مردم به وسیله پست الکترونیک رسمی می توانیم از ظرفیت پست برای رسیدگی به مسائل کشور در این حوزه یاری کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه سرمایه پست اعتماد مردم است، توضیح داد: مردم داشته ها و اطلاعات خود را به پست می دهند و ما باید با دقت بیشتری این اعتماد چندین دهه ای را به اسم یک سرمایه حفظ کنیم.

وی به عملکرد خارج از نظارت بخش هایی که اقدام به جابجایی مرسوله می نمایند اشاره نمود و اضافه نمود: بر اساس قانون شرکت ملی پست باید وظیفه نظارتی خود را در این حوزه اجرا کند تا در عین حفظ استقلال بخش های دیگر، یکپارچگی و حفاظت از حقوق مردم هم رعایت گردد.

زارع پور در پاسخ به درخواست مدیران پست برای آنالیز تعرفه های مرسولات با توجه به افزایش تورم، تأکید کرد: درعین حال که باید قیمت ها به سمت واقعی شدن حرکت کند باید آنالیز کرد که قیمت تمام شده هم با بخش خصوصی قابل رقابت باشد.

وزیر ارتباطات به مسائل مربوط به پرداخت ها و سختی کار نیروهای پست هم اشاره نمود و گفت: باید برای این موارد چارچوبی طراحی گردد که مسائل نیروی انسانی در این حوزه مرتفع گردد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و معاونان شرکت ملی پست هم گزارشی از عملکرد این شرکت در بخش های مختلف ارائه کردند و در ادامه با بیان چالش ها این حوزه، راهکار های خود را هم پیشنهاد دادند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1676

به "وزیر ارتباطات: اعتماد مردم سرمایه پست است، برنامه هوشمندسازی پست باید به سرعت انجام گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: اعتماد مردم سرمایه پست است، برنامه هوشمندسازی پست باید به سرعت انجام گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید