وزیر لبنانی خواستار تشکیل دولت به دور از دیکته های خارجی شد

به گزارش مجله پیامک مسعود، وزیر ورزش و جوانان لبنان که از نظر حزبی وابسته به حزب الله است، اعلام کرد، انتظار می رود در فرایند تشکیل دولت جدید به دور از دیکته های خارجی تسریع شود.

وزیر لبنانی خواستار تشکیل دولت به دور از دیکته های خارجی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با ادامه تظاهرات در لبنان که از بیست و پنجم مهرماه آغاز شده، سعد الحریری نخست­وزیر در هفتم آبان استعفا کرد و رایزنی ­ها از آن زمان تا کنون برای تشکیل دولت جدید به جایی نرسیده است.

در همین ارتباط، محمد فنیش وزیر ورزش و جوانان لبنان که از نظر حزبی وابسته به جنبش حزب الله است، امروز (دوشنبه / بیست آبان) گفت: انتظار می رود در فرایند تشکیل دولت بدون دیکته های خارجی و سرسپردگی به فشارهای خارجی تسریع شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان ان ان ای، فنیش ادامه داد، هر اصلاح یا تغییری بدون سازوکارهای قانون اساسی ممکن نیست و حزب الله همواره بر اصلاحات، مقابله با فساد و حل مسائل حیاتی تأکید کرده است.

وی اضافه کرد: آیا این کافی است که فقط در خیابان باشیم و فریاد بزنیم یا شایسته است این اعتراض را به یک تحرک هدفدار تبدیل کنیم که خود را در بازسازی قدرت و ایجاد دولت منعکس کند؟

در همین ارتباط، حسن فضل الله نماینده فراکسیون حزب الله در مجلس لبنان نیز گفت، لبنان نیازمند دولتی قادر است که بتواند با بحران های اقتصادی و اقتصادی مبارزه کند؛ لبنان نیازمند همکاری همه است و هیچ کسی نمی تواند به تنهایی این بحران را حل نماید.

قرار است سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله عصر امروز همزمان با روز شهید در لبنان به سخنرانی بپردازد و به تحولات این کشور نیز خواهد پرداخت.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 479

به "وزیر لبنانی خواستار تشکیل دولت به دور از دیکته های خارجی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر لبنانی خواستار تشکیل دولت به دور از دیکته های خارجی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید