چین: آماده اتحاد با روسیه برای مقابله با سلطه طلبی بعضی کشورها هستیم

به گزارش مجله پیامک مسعود، چین آماده است با روسیه متحد گردد تا علیه سلطه جویی و سیاست های یک جانبه بعضی از کشورها مبارزه کند.

چین: آماده اتحاد با روسیه برای مقابله با سلطه طلبی بعضی کشورها هستیم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از اسپوتنیک، وانگ یی وزیر امور خارجه چین در گفتگوی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت چین آماده است با روسیه متحد گردد تا علیه سلطه جویی و سیاست های یک جانبه بعضی از کشورها مبارزه کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وانگ یی گفت: چین آماده است دوش به دوش روسیه به طور مشترک با سیاست های یک جانبه، حمایت گرایی و سلطه جویی بعضی از کشورها که به روابط بین الملل و نظم بین المللی ضربه می زنند، مقابله کند.

وی همچنین اضافه نمود: پکن میخواهد به روابط خود با روسیه در بالاترین سطح ادامه دهد.

جوز بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا که از سال 2021 زمام امور را در این کشور به دست خواهد گرفت، روسیه را تهدید اصلی برای امنیت واشنگتن و متحدان ایالات متحده نامیده است. این سیاستمدار، چین را نیز رقیب اصلی آمریکا دانسته است.

انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده در تاریخ 3 نوامبر برگزار گردید. طبق اطلاعات اولیه، بایدن پیروز شده و بزرگترین رسانه های آمریکایی این خبر را گفتند اما با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ادعا می نماید که انتخابات هنوز به خاتمه نرسیده است. تعدادی از رهبران کشورهای گوناگون دنیا پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا را تبریک گفته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1191

به "چین: آماده اتحاد با روسیه برای مقابله با سلطه طلبی بعضی کشورها هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آماده اتحاد با روسیه برای مقابله با سلطه طلبی بعضی کشورها هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید